Waarom pilates?


Pilates is de traningsmethode die in de jaren twintig door Joseph Pilates werd ontwikkeld en zorgt ervoor dat je zowel je lichaam als je geest traint. Het is de bedoeling dat de deelnemer zich continu bewust is van zijn lichaamshouding en dan met name de stand van het bekken, de wervelkolom en de schoudergordel. Pilates oefeningen zorgen daardoor voor meer stabiliteit in je lichaam.

Het maakt je lichaam bewuster, geeft je een sterke rug, meer energie en een verbeterde stofwisseling.

 

De Pilates methode is goed voor uw lichaam!
  • voor de ademhaling
  • de longcapaciteit
  • de bloedcirculatie
  • de houding
  • voor stevige botten
  • versterkt de spieren
  • soepele gewrichten
Uit ervaring blijkt dat indien u bent uitbehandeld bij een fysiotherapeut, u veel baat kunt hebben bij Pilatesoefeningen voor een verder herstel!
Met meer dan 10 jaar ervaring als Pilatesdocente vindt ik het nog steeds een geweldige les voor jong en oud. Eigenlijk zou iedereen, buiten de sportactiviteiten die je al uitvoert, ook een Pilatesles moeten volgen.
Je leert veel over je houding dus wat je weer goed kunt gebruiken in het uitvoeren van andere sporten en zeker ook in je dagelijkse activiteiten.

 

Mijn specialiteit ligt op de persoonlijke aandacht om ieder op zijn eigen niveau de oefeningen uit te laten voeren. Zeker als je last heb van bepaalde klachten ben je bij mij in goede handen. Ik zorg ervoor dat je de oefeningen langzaam opbouwt en je niet te hard van stapel loopt. Op deze manier zorg je er zelf voor dat de zwaardere oefeningen voor jou ook geschikt zijn. Zo bereik je sneller resultaat en blijf je de les leuk vinden. Je kan dus altijd instromen in de groepen en je bepaald zelf je startdatum. Om de lessen leuk en veelzijdig te houden wordt tijdens de lessen ook gebruik gemaakt van klein materiaal zoals een kleine bal of een Dynaband. Nu is daar de Foamroller bijgekomen! Dit is absoluut uniek in de regio!

 

De foamroller verwijdert triggerpoints ( knopen en verklevingen ) in de spieren en daardoor zal de flexibiliteit en de mobiliteit van het lichaam verbeteren. Dit zorgt ook voor blessurepreventie, een betere lichaamshouding en een vermindering van spierspanning, waardoor er een betere kwaliteit van bewegen ontstaat. We gebruiken de foamroller ook voor stabiliteitsoefeningen om de rompspieren te verstevigen. Een les met de foamroller bezorgt je een prettig gevoel, alsof je een lichaamsmassage hebt gekregen. De reacties tot op heden zijn zeer enthousiast.